Kod | W5-LA-S2-KON-FSM |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Wydział Prawa i Administracji |
Forma studiów | Stacjonarne |
Poziom kształcenia | Pierwszego stopnia |
Języki wykładowe | angielski |
Czas trwania | zajęcia rozpoczną się w semestrze letnim, dnia 24.02.2025, odbywać się będą w poniedziałki pomiędzy 13:45, a 20:30 |
Zadaj pytanie |
- Tura 1 (14.06.2024 10:10 – 01.09.2024 23:59)
informacje ogólne o przedmiocie |
|
prowadzący zajęcia |
dr Oliwia Rybak - Karkosz |
liczba punktów ECTS |
3 ECTS |
Typ zajęć |
Konwersatorium, 20 godzin |
Course mode |
online |
Język wykładowy |
angielski |
Zakres tematów
- Sherlock Holmes i krótka historia kryminalistyki.
- Podstawowe informacje. Filmy kryminalne.
- Kryminalistyka w filmie: oględziny miejsca zdarzenia.
- Kryminalistyka w filmie: okazanie.
- Kryminalistyka w filmie: dowody naukowe.
- Kryminalistyka w filmie: seryjni mordercy.
- Kryminalistyka w filmie: profilowanie kryminalistyczne
- Film i fotografia w kryminalistyce.
- Warsztat: Praca studentów nad projektem filmu ukazującego metody kryminalistyczne.
- Wystąpienia studentów.
Literatura (fragmanty wskazane podczas zajęć):
1. Gibson L., Forensic art essentials: a manual for law enforcement artists, Elsevier/Academic Press, Amsterdam 2008
2. Henry Lee's Crime Scene Handbook, Amsterdam 2007
3. S.H. James, J.J. Nordby, Forensic science : an introduction to scientific and investigative techniques, Boca Raton 2009
4. Wójcikiewicz J., Piękno przestępstwa. Prolegomena do estetyki sądowej, Wydawnictwo Uniwerstytetu Jagiellońskiego, Kraków 2020
5. Zeidler K., Estetyka prawa, Wolters Kluwer, Warszawa 2018
Metody i kryteria oceniania
Aktywny udział w zajęciach oraz udział w warsztacie podczas, którego studenci będą współpracowali, a później współprezentowali własne pomysły na film albo serial zawierający metody kryminalistyczne omówione podczas zajęć.
Metody dydaktyczne
Wykład interaktywny - metoda interakcji prowadzącego ze studentami, materiał przedstawiany z wykorzystaniem technik multimedialnych (prezentacje multimedialne, zdjęcia, fragmenty filmów). Dyskusje dotyczące materiału przedstawionego na zajęciach.