Rekrutacja na Transform4Europe BA Tracks 2024/2025 na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach

zmień rekrutację anuluj wybór

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

Artificial Intelligence and Law

Szczegóły
Kod W5-LA-S2-WM-AI
Jednostka organizacyjna Wydział Prawa i Administracji
Forma studiów Stacjonarne
Poziom kształcenia Pierwszego stopnia
Języki wykładowe angielski
Limit miejsc 25
Czas trwania zajęcia rozpoczną się w semestrze letnim, dnia 24.02.2025, odbywać się będą w poniedziałki pomiędzy 13:45, a 20:30
  Zadaj pytanie
Obecnie nie trwają zapisy.

Minione tury w tej rekrutacji:
  • Tura 1 (14.06.2024 10:10 – 01.09.2024 23:59)

 

informacje ogólne o przedmiocie

syllabus

prowadzący zajęcia

dr Dominika Iwan-Sojka

liczba punktów ECTS

3 ECTS

Typ zajęć

Wykład/Konwersatorium, 24 godzin

Course mode

online

Język wykładowy

 angielski

 

Zakres tematów

  1. AI-related terms and concepts, applications across industries and states
  2. Ethics of AI – how far should we trust technology?
  3. International law on AI
  4. European Union law on AI
  5. Decentralised regulation of AI
  6. Discriminatory algorithms
  7. Data protection law
  8. Cybersecurity
  9. AI on trial
  10. Weaponising AI
  11. AI systems - A need for regulation?

 

Literatura

1. M. Legg, F. Bell, Artificial Intelligence and the Legal Profession (Hart Publishing 2020)

2. A.M. Turing, "Computing machinery and intelligence", [1950] LIX Mind. A Quarterly Review of Psychology and Philosophy 236

3. S. Newell, M. Marabelli, "Strategic opportunities (and cahllenges) of algorithmic decision making: A call for action on the long-term societal effects of datification", [2015] Journal of Strategic Information Systems 24

4. R. Penrose, The Emperor's New Mind (OUP 2016)

 

Metody i kryteria oceniania

The student is required to prepare and present a project on the given aspect of Artificial Intelligence’s impact on the law. Projects are prepared and presented by a group of 3-4 students and each of them is required to establish their input on the project (formal requirement). Merits of the project constitute a substantive requirement for final evaluation. Final positive evaluation requires positive evaluation in both formal and substantive requirements.

While presenting their project, students need to demonstrate they have learnt the indicated scope of knowledge on AI and law.

Metody dydaktyczne

  • Independent analysis of reading material and critical evaluation of discussed matters,
  • researching additional data,
  • arguments and possible answers to the problems